fbpx

Prawo do odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy, czyli zwrotu towaru przysługuje konsumentowi w ciągu 14 dni od wejścia w posiadanie towaru. Nie ma on obowiązku podawać przy tym przyczyn rezygnacji, jednak towar nie może być używany. W przypadku odmowy przyjęcia towaru przez sprzedawcę można zwrócić się o pomoc do kancelarii prawnej lub Rzecznika Praw Konsumenta we Wrocławiu bądź innej najbliższej Państwu miejscowości.

Należy pamiętać, że prawo do odstąpienia od umowy obowiązuje w takiej samej formie w każdym z państw członkowskich Unii Europejskiej. W przypadku odmowy przyjęcia zwrotu towarów zamówionych z któregoś z krajów członkowskich mogą się Państwo kontaktować z Europejskim Centrum Konsumenckim.

Jakich towarów zakupionych online nie można zwracać?

Jak już zostało zasygnalizowane, obowiązują pewne wyjątkowe sytuacje, w których sprzedawca nie jest zobligowany do przyjęcia zwrotu towaru. Warto o nich pamiętać, dokonując zakupów. Wśród produktów, których najczęściej nie można zwrócić, znajdują się przede wszystkim:

  • artykuły wyprodukowane na specjalne zamówienie klienta,

  • produkty zapieczętowane, których otwarcie jest równoznaczne z ich wykorzystaniem, np. oprogramowanie lub gry komputerowe,

  • pojedyncze artykuły wchodzące w skład sprzedanego kompletnego zestawu,

  • artykuły noszące wyraźne ślady użytkowania,

  • towary o krótkim terminie przydatności, np. produkty spożywcze,

  • odpieczętowane artykuły medyczne lub higienicznie.